Blog

Jak správně postupovat, když agentuře svěřujete reklamní účty? Pozor na nekalé praktiky

Rozmohl se nám tady takový nešvar...

V srdci Prahy sídlí marketingové agentury, jejichž sociální sítě září stejně jako jejich honosné kanceláře.Má to ale jeden háček. Tyto na první pohled renomované společnosti drží své klienty v šachu tím, že vlastní přístupy k jejich reklamním účtům na Seznamu, Googlu, Facebooku a dalších inzertních kanálech.

Do momentu, kdy s nimi chce jejich klient spolupracovat, to vlastně problém není (alespoň zdánlivě). Ten reálně nastává až ve chvíli, v níž se klient rozhodne spolupráci rozvázat. Některé agentury totiž úmyslně prodlužují dobu, v níž klientovi přístupové údaje vrátí. V důsledku toho podnikatelům, kteří do těchto společností vložili důvěru, utíkají nejen možnosti, jak propagovat vlastní zboží nebo služby, ale i peníze.

Člověk by řekl, že podobné praktiky už dávno vymizely. V posledních týdnech jsem se ale setkal s dvěma novými klienty, jejichž účty jim agentury odmítaly předat. Jeden z nich dokonce přiznal, že mu nejmenovaná marketingová společnost vyhrožovala.

Jak tedy poznáte, že navazujete spolupráci se spolehlivou agenturou?

Existuje jediný správný postup:

  • Reklamní účty, k nimž je zapotřebí e-mail a heslo, musí vždy vlastnit klient.
  • Agentura je spravuje prostřednictvím MCC účtů. Ty marketingovým specialistům umožňují provádět změny v reklamních účtech bez toho, aniž by k nim znali přihlašovací údaje. Skvělé také je, že vlastník reklamních účtů může sám nastavit, které změny jde z MCC účtů provést a které ne.

Ideální tedy je, když si klient založí účty sám a agentuře je následně nasdílí do MCC účtů.

Může se ale stát, že klient není počítačově příliš zdatný. Pak může účty vytvořit agentura, ale jen pod podmínkou, že s klientem uzavře smlouvu. Ta by měla jasně definovat, kdo je majitelem účtů. Až marketingová společnost účty založí, klientovi je předá a on provede změnu hesel. Agentura pak reklamní účty upravuje pomocí MCC účtů, což zaručuje bezpečnost celého procesu.

Kdy zpozornět?

Narazili jste na agenturu, která MCC účty vůbec nepoužívá? Vezměte nohy na ramena a utíkejte rychle pryč. Mohli byste totiž později řešit odcizení nebo zneužití svých reklamních účtů.

Na pozoru byste měli být i ve chvíli, kdy agentura vyžaduje zaplatit kredity (=peněžní částky, z nichž se strhávají poplatky za prokliky PPC reklam) do inzertních účtů například na kvartál dopředu. Existuje totiž mnoho případů, kdy klienti zaplatili pochybným společnostem nemalé peníze a žili v domnění, že vše funguje, jak má. Ve skutečnosti tyto agentury zneužily peníze ve svůj prospěch a klientské inzertní účty zely prázdnotou. Z toho důvodu je důležité, aby kredity dobíjel do konkrétních inzertních účtů přímo sám klient.

Certifikáty jako záruka kvality

Seznam i Google pravidelně ověřují, zda marketingové společnosti zaujímají ke svým klientům férový přístup. Pokud agentury prokážou, že jednají profesionálně a transparentně, obdrží od vyhledávačů certifikáty.

Zda agentura certifikáty vlastní, zjistíte obvykle na jejích webových stránkách. Na těch našich je najdete, a tak se na nás můžete s klidem spolehnout. Vaše reklamní účty si vezmeme pod křídla a nastavíme je tak, aby [vy]rostly.

Mohlo by vás zajímat

Kontakt

IČ: 88605299
DIČ: CZ9205092534
Zapsáno v Živonostenském rejstříku, 
Městský úřad Kralupy nad Vltavou.

Odesláním zprávy souhlasíte se zpracováním osobních údajů.